سلامتی

کودکان خوش قدوبالاچه میخورند

تغذیه کودکان برای افزایش قد آنان باید سرشار ازتمام ویتامین ها  ومواد معدنی باشد تابدن کمبودی نداشته باشد.

تغذیه نقش بسیار زیادی در رشد قد آنان دارد.وبرخی موادغذایی در افزایش قد کودکان موثرند.

در این جا ما ۵ماده موثر برای افزایش قدکودکان را به شمامعرفی میکنیم.

تغذیه کودکان برای افزایش قد

غلات کامل

انواع غلات کامل مانند برنج قهوه ایی -نان سبوسدار به دلیل اینکه حاوی منابع غنی از ویتامینهای گروه Bبه همراه اهن ومنیزیم وسلنیوم می باشند درصورتی که به طور متنوع در رژیم غذایی مصرف شوند می توانند در افزایش قداو موثر باشند.

لبنیات

بهترین منبع تامین کننده کلسیم برای افزایش قدکودک می باشند.در بین محصولات لبنی ماست وپنیر کم نمک از بهترین منابع کلسیم دار برای افزایش قدکودک می باشند.

به همین دلیل توصیه می شود کودکان حداقل یک نوبت پنیر ودو نوبت ماست در رژیم غذایی روزانه خود استفاده نمایند.

لبنیات بهترین منبع کلسیم برای افزایش قدکودک است
لبنیات بهترین منبع کلسیم برای افزایش قدکودک است

اسفناج

در تغذیه کودکان برای افزایش قد اسفناج رابگنجانید چراکه حاوی مقدار بالایی کلسیم به شکل گیاهی درکنار سدیم می باشدومی تواند درتامین موادمغذی مورد نیاز برای افزایش قد کودک موثر باشد.

اسفناج دارای کلسیم وموادمغذی برای قد کودک است
اسفناج دارای کلسیم وموادمغذی برای قد کودک است

جوی دوسر پرک شده

درتغذیه کودکان برای افزایش قد  جو دوسر پرک شده رابگنجانید.به دلیل اینکه حاوی مقادیر قابل توجه از ویتامین های گروه Bبخصوص b3 است ودرتحریک افزایش قد کودک بسیارموثر است.

بنابراین مصرف متنوع ان همراه باشیر درصبحانه یابه صورت کلوچه درمیان وعده ویاهمراه باغذا درناهار یابه صورت سوپ درشام در رژیم غذایی کودک توصیه می شود.

انواع قارچها

بخصوص قارچهای صدفی با دارابودن مقادیر بالای پروتئین می توانند درتحریک افزایش قدکودکان موثر باشند.

به همین دلیل مصرف یک یادوبار قارچ صدفی درهفته در رژیم غذایی کودکان توصیه می شود.

قارچ بدلیل پروتئین بالایی که داردمنبع خوبی برای تحریک افزایش قد کودکان است
قارچ بدلیل پروتئین بالایی که داردمنبع خوبی برای تحریک افزایش قد کودکان است
ویتامین های موردنیاز کودکان

-مغز به اسیدهای چرب امگا۳ نیاز دارد .این اسیدها موجب رشدمغز کودک می شوند.

-ویتامینA به دیدبهترچشم ها درتاریکی کمک میکند درحالی که آنتی اکسیدانهایی مانند ویتامین CوEو اسیدهای چرب امگا۳ چشمها را سالم نگه میدارند.

-کلسیم وویتامین D درکنارهم دندانها واستخوانهای کودک را محکم میکنند.

-کلسیم به ماهیچه ها کمک میکند تا انعطاف پذیری خود راحفظ کنند.

-فیبر وامگا۳ باکاهش کلسترول بد که موجب انسداد رگهامی شود از قلب کودک محافظت میکند.

-فیبرموجب سالم ماندن سیستم گوارش می شودوبامصرف فیبر کودکتان هرگز دچار یبوست نمی شود.

-ویتامین B12 وکمپلکس وآهن به سلامتی گلبولهای قرمز خون که اکسیژن رابه سراسر سلولهای بدن انتقال می دهد کمک میکنند.

منبع :کودک سالم.مهرماه ۹۶

برچسب ها
نمایش بیشتر

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصل از دانشگاه شهید چمران اهواز - علاقمند به وب و فضای مجازی. از اینکه بتوانم مطالب جذاب و مورد علاقه شما را ارائه دهیم بسیار خوشحال میشم. با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به افزایش کیفیت سایت کمک کنید. اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و معرفی به دوستان خود فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن