سلامتی

با این ویتامین ها استرس خود راکم کنید

استرس واضطراب  موضوعی است که همه آن راتجربه کرده ایم.شرایط زندگی وشغلی جدید استرس راجزء لاینفک زندگی ماکرده.عدم تعادل هورمونی نیز میتواند استرس راتحریک کند.داشتن استرس  واضطراب  بدن مارامستعدابتلا به بیماریهای .قلبی وعروقی وفشارخون میکند.

حتی میتواند باعث ایجاد بیماری سرطان و سردردهای میگرنی شود.وقتی مادچار استرس واضطراب . میشویم بدن ما هورمونهایی راترشح میکند.که این هورمون ها نه تنها سیستم ایمنی .بدن مارا ضعیف میکند.بلکه برسلامت روان مااثرمیگذارد.سر درد وبی اشتهایی ومشکلات گوارشی ودردمعده میتواند ازعلل استرس باشند.داشتن یک تغذیه سالم ویک رژیم غذایی متعادل .می تواند نقش بسزایی درکنترل استرس  واضطراب داشته باشد.از نظر پزشکی نیز استرس باعث ایجاد بیماری هایی در بدن می شود که این درمان استرس را بیش از پیش واجب می کند.

کنترل استرس باتغذیه مناسب

گاهی کمبود ویتامین های گروه b. وdومنیزیم باعث ایجاداسترس درمامیشود.همچنین استرس باعث از دست دادن منیزیم می شود.موادغذایی سرشار از منیزیم مانند سبزیهای تیره رنگ .می تواند درکاهش استرس واضطراب مفیدباشد.مولتی ویتامین های حاوی منیزیم .

موادغذایی سرشار ازمنیزیم درکاهش اضطراب واسترس مفیداند
موادغذایی سرشار ازمنیزیم درکاهش اضطراب واسترس مفیداند

و ویتامینهای گروه b برای درمان استرس مورد استفاده قرارمی گیرند.جهت پیشگیری از کمبود ویتامین d.می توانیداز محصولات لبنی .غنی شده استفاده کنید.که حاوی کلسیم نیزباشد.

کلسیم شیرباعث کاهش اسپاسم عضلانی می شود.وباعث ایجاد آرامش دزبدن می شود.شیرحاوی ریبوفلاوین یاویتامین b2است.وباعث کاهش استرس میشود.موادمعدنی مثل روی مس کروم وسلنیوم هم می تواند موثر واقع شود.

اینوزیتول دارای اثرات ارام بخش برسیستم عصبی است.وازمنابع غذایی ان میتوان به.لوبیا خشک وطالبی.عدس واجیل ومحصولات غلات اشاره نمود.اسیدهای چرب امگا۳ به همراه ویتامین e.نیزمی تواند منجربه بهبود سلامت روانی وخلق وخو.افزایش اشتها وکاهش استرس گردند.

اسیدهای چرب امگا۳ غذاهای دریایی می باشند.وتوصیه می شود حداقل دوبار درهفته .ازاین غذاها استفاده کنید.ویامی وتوانید از مکملهای امگا۳ استفاده کنید.ویااز کپسول های روغن ماهی استفاده کنید.

مکمل امگا۳ حاوی روغن کریل.به دلیل اینکه حاوی انتی اکسیدان هستندمفیدتر هستند.مصرف ویتامنی e درکنارمصرف این اسیدهای چرب .مانع از اکسیدشدن آنها می شود.

ویتامین Eوامگا3 به بهبودخلق وخو کمک میکنند
ویتامین Eوامگا۳ به بهبودخلق وخو کمک میکنند
توصیه های رژیمی

اگر حملات استرسی شما درصبح.ویابعدصرف غذارخ می دهد.بایدبه تنظیم قندخون خود توجه کنید.این حمله استرسی به دلیل پاسخ .بدن به افت قندخون است.مصرف غذاهای شیرین .هنگام استرس باعث افزایش.بیاندازه انسولین درخون می شود.وبه دنبال ان قندخون افت می کند. وهورمون استرس به عنوان پاسخ جبرانی.ترشح میشود.

ترشح این هورمون درهنگا مصبح وناشتا.بالا می باشد.استفاده از کربوهیدراتهای ساده مثل.شیرینی رابا کربوهیدراتهای پیچیده مثل نان ومحصولاتی که .آردسبوس دار دارند جایگزین کنید.

چای سبزحاوی آنتی اکسیدان است وبه سلامت اعصاب شماکمک میکند
چای سبزحاوی آنتی اکسیدان است وبه سلامت اعصاب شماکمک میکند

وعده های غذایی رامنظم وبفاصله .مناسب میل کنید تااز نوسانات قندخون .جلوگیری شود.مصرف کافئین نیز باعث افت قندخون می شود.واسترس راتشدیدمیکند.می توانیدچای سبزراجایگزین کافئین کنید.زیراچای سبز حاوی انتی اکسیدان است.وبه سلامت عصبی شمانیزکمک میکند.

ماده ی موجود درچای سبز تولیدمیانجی عصبی ارام بخش را تحریک میکند.ولی اگربه درمان گیاهی علاقه داریداز اسطوخودوس استفاده کنید.این ماده استرس شماراکم میکند.وشمادیگرنیازبه ارامبخش نخواهیدداشت.حتی استشمام بوی ان نیز میتواند حس آرامش رابه شماالقاکند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصل از دانشگاه شهید چمران اهواز - علاقمند به وب و فضای مجازی. از اینکه بتوانم مطالب جذاب و مورد علاقه شما را ارائه دهیم بسیار خوشحال میشم. با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به افزایش کیفیت سایت کمک کنید. اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و معرفی به دوستان خود فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن