دانستنی ها

فواید پا برهنه راه رفتن برای جسم

فواید پا برهنه راه رفتن شاید موضوعی باشد که زیاد در مورد آن نشنیده باشید و حتی فکر امتحان کردن آن هم به ذهنتان خطور نکرده باشد چه برسد به اینکه دنبال فواید آن باشید .

زندگی شهر نشینی چنان تاثیری بر شیوه راه رفتن ما گذاشته که دیگر مانند سابق از پاهای خود استفاده نمی کنیم .رشد شهر نشینی پوشیده شدن کف خیابان با آسفالت و پیاده روهای سیمانی در صد ساله اخیر موجب شده است که زمین های صاف و نرم

و بیشه زارها جای خود را به سطوح سخت و ناهموار بدهند .به اعتقاد فلاسفه دوران باستان انرژی زندگی بخش که “چی ” نام دارد از طریق کف پا جذب بدن می شود . این انرژی بطور خودکار و ناخواسته جذب بدن می شود و زمانی که پا برهنه راه می روید جذب این انرژی بیشتر می شود .

می گویند که شما می توانید مقدار انرژی دریافتی “چی” و در نتیجه سرزندگی و کارایی در محل کار و وضوح فکری خود را افزایش دهید .پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها است . ارتباطی که میان شما و سطح زمین برقرار می شود به تعادل و قدرتمندی و نیز هماهنگی ساق پاها و سیستم تنفسی شما کمک میکند. باید تا جایی که ممکن است با پای برهنه راه بروید .زیرا برای ساختار استخوانی بدن شما و هم چنین عملکرد پاها بر اساس شکل طبیعی آن ها سودمند است.راه رفتن با پای برهنه هم چنین برای درمان بسیاری از بیماری ها سودمند است . از جمله فواید پا برهنه بودن می توان به موارد زیر اشاره کرد .

فواید پا برهنه راه رفتن

– در روزهای تابستان پا برهنه راه رفتن موجب خنکی بدن می شود مخصوصا اگر صبح زود روی چمن سبز راه بروید

-پا برهنه راه رفتن موجب بهبود عملکرد سیستم گردش خون می شود زیرا آزادی پاهای شما

بدون وجود کفش عضلات کف و ساق پای شما را فعال کرده و به پمپاژ خون به سوی قلب کمک می کند

-فعالیت این عضلات مانع جمع شدن خون در پا و ساق پا

می شود و فشار موجود بر روی سیستم گردش خون را کاهش می دهد.

به همین دلیل است برای پیشگیری از مشکلات وریدی توصیه می شود با پای برهنه راه بروید.

فواید پا برهنه راه رفتن بر سلامت جسم
فواید پا برهنه راه رفتن بر سلامت جسم

پا برهنه راه رفتن به پاهای خسته شما آرامش می دهد

-یکی از فواید پا برهنه راه رفتن این است که یک روش درمانی موثر برای خلاصی از صافی کف پا است .

-راه رفتن با پای برهنه فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با طبیعت است .این کار نه تنها ذهن شما

-را از تنش های روزمره منحرف می کند بلکه به بدن شما آرامش می دهد.

-ذهن شما را جوان می کند و سطح انرژی بدنتان را بالا می برد.

-پا برهنه راه رفتن انگشتان را تقویت می کند .

-مانع تغییر شکل آنها می شود. و قدرت خم شدن آنها را زیاد می کند.

نکات ایمنی لازم جهت راه رفتن با پای برهنه:

-مسیری را که می خواهید در آن پا برهنه راه بروید با دقت بررسی کنید و ببینید که آیا مناسب راه رفتن هست یا نه.

-هنگام راه رفتن در ناطقی که کف زمین را نمی بینید مثلا روی چمن کوتاه و بلند مراقب باشید.

-مطمئن شوید در جایی قدم نمی گذارید که احتمال وجود خزندگانی مانند مار یا زباله های صنعتی در آن وجود دارد.

منبع:مجله موفقیت شماره ۲۸۲ خرداد ۱۳۹۳

برچسب ها
نمایش بیشتر

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصل از دانشگاه شهید چمران اهواز - علاقمند به وب و فضای مجازی. از اینکه بتوانم مطالب جذاب و مورد علاقه شما را ارائه دهیم بسیار خوشحال میشم. با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به افزایش کیفیت سایت کمک کنید. اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و معرفی به دوستان خود فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن