سلامتی

رازهای سلامتی تازه مادران

تازه مادران زمانی که درانتظار یک نوزادهستید ویابعداز تولدآن ممکن است شما آنقدر غرق کودک دلبندتان شوید که خود  وسلامتی تان را فراموش کنید.

اما آنچه بیشتر ازهمیشه .حائز اهمیت است این است که شماسالم وخوش بنیه باشید.

بارداری موجب میشود فعالیت گلبولهای سفیدخون که وظیفه ی از بین بردن عفونت رابرعهده دارند متوقف شود.

تابدن را از دفع جنین به عنوان یک سلول اضافه باز دارند.تغییرات مربوط به سیستم ایمنی در اوایل سه ماهه نخست بارداری شروع میشود.

وتاشش هفته بعداز زایمان ادامه دارد.

محرومیت از خواب بعداز زایمان مادران را آسیب پذیرتر میکند.به منظور تقویت سیستم دفاعی بدن خود در برابر سرماخوردگی وآنفلوانزا  از این روشها بهره بگیرید.

رازهای سلامتی تازه مادران

واکسن بزنید:احتمال بستری شدن خانم های باردار نسبت به دیگربانوان سه برابر بیشتر است .

واکسن آنفلوانزا علاوه برمادر نوزاد رانیز برای شش ماه نخست حفظ میکند.تحقیقات حاکی از ان است که نوزادانی که مادرانشان  واکسینه شده اند ۴۸در صدکمتر.

در اثرآنفلوانزا کارشان به بیمارستان کشیده خواهد شد.

بخندید: تازه مادران خوب است بدانید که خنده فعالیت طبیعی سلولهای نابودکننده عفونتهای ناشی از سرماخوردگی وآنفلوانزا را افزایش می دهد.

پس از قلقلک گرفته تاهرآنچه که شما را به خنده می اندازداستفاده کنید.این یک تجویز پزشکی است.

جوراب بپوشید:وقتی پاهایتان یخ میکند باعث انقباض رگهای خونی بدن .

حتی در قسمتهای فوقانی میشودکه درنتیجه حالت دفاعی بدن در برابر ویروسهای تنفسی راکاهش میدهد .پس لازم است جوراب بپوشید.

دستهایتان رابشویید:رعایت بهداشت درطول دوران بارداری وپس از ان  برای تازه مادران حائز اهمیت بسیاری است .

چندبار در روز بخصوص پس از تعویض پوشک کودک دستهای خود را به مدت ۱۵تا۲۰ثانیه با آب گرم وصابون بشویید.

واگربه دستشویی دسترسی ندارید از ضدعفونی کننده های دست استفاده کنید.

به این ترتیب از بیماریهای عمومی و ویروسهایی مثل پارو ویروس وسیتومگالو ویروس .که از مادر به فرزند منتقل میشود وممکن است اثرات جدی داشته باشد اجتناب کنید.

یکی از رازهای سلامتی تازه مادران این است که تغذیه خوبی داشته باشند
یکی از رازهای سلامتی تازه مادران این است که تغذیه خوبی داشته باشند
موسیقی های گوش نواز را فراموش نکنید

در طی یک تحقیق در استرالیا برای دانشجویانی که درحال انجام .یک ازمون سخت وپر استرس بودند موسیقی روح نوازی پخش شد .

نتیجه ی تحقیق حاکی از بالارفتن سطح گلوبین نوع a که یک پادتن بسیارمهم محسوب میشود در این افراد بود.

پس در هنگام انجام کارهای پرتنش ازپخش موسیقی های روح نواز غافل نشوید تابه این ترتیب به حداکثر آرامش برسید.

یک زنگ تفریح سالم برای خود ترتیب دهید:پنج روز درهفته وهر روز به مدت نیم ساعت انجام ورزشهای سبک سبب میشودکمتردچارسرماخوردگی شوید. .

براساس تحقیقات کسانی که از یک برنامه ورزشی سبک ومنظم تبعیت میکنند چهل وسه درصد کمتر دچار سرماخوردگی میشوند.

تغذیه صحیح تازه مادران

پیروی از یک برنامه رژیم غذایی درست یکی از بهترین روشهایی است که با آن میتوانید .

بدنتان را در برابر بیماریها درطول دوران بارداری وبعد از ان مسلح کنید.

طبق تحقیقات خوردن ماست در هر روز سلولهای ایمنی را در افراد سالم مقاوم میکند.

شواهدمحکمی نیز دال برقدرت ایمنی بخش سیر وچای سبز وچای سیاه وجود دارد.

غذاهای سرشار از ویتامین c مثل فلفل وتوت فرنگی وهمچنین منابع غنی از روی مثل جوانه گندم و آجیل نیز میتوانند شما را سرحال نگه دارند.

ارتباط خود را افزایش  دهید: یک زندگی اجتماعی پرجنب وجوش باعث تقویت سطح سلامتی میشود.

محققان عده ایی را در معرض ویروس سرماخوردگی قرار دادند و دریافتند کسانی .که روابط اجتماعی گسترده تری دارند کمترمستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند.

افرادی که بیشتر درگیر کارندو ارتباطات اجتماعی بیشتری راتجربه میکنند عزت نفس بالاتری دارند .

وبهتر خود راکنترل میکنند که بر سیستم ایمنی آنهانیز تاثیر گذار است.بنابراین به یک گروه مختص به خانمهای باردار بپیوندید.

فرصت را از دست ندهید:بر اساس تحقیقات بی خوابی مطمئنا انسان را نسبت به سرماخوردگیها اسیب پذیرتر میکند.

افرادی که کمتر از ۷ساعت خواب شبانه دارند سه برابر .

بیشتر از کسانی که ۸ساعت یابیشتر میخوابند سرمامیخورند.در اواخر بارداری ونخستین ماههای تولدنوزاد فرصت خوابیدن بسیار کم است اماشما باید خوابیدن را در اولویت قراربدهید.

یکی از رازهای سلامتی تازه مادران افزایش ارتباطات اجتماعی است
یکی از رازهای سلامتی تازه مادران افزایش ارتباطات اجتماعی است

تازه مادران  وقتی فرصتی دست میدهد فرصت را از دست ندهید.

وبه جای انکه شروع به انجام کارهای عقب افتاده بکنید فقط بخوابید.

وقتی دوستان یافامیل پیشنهاد کمک میکنندبه آنها جواب مثبت دهید .

وخودتان به تخت خواب برویدو چرتی بزنید.چنانچه به خواب خود برسید از سلامت کافی بهره مند میشوید .

ومیتوانید شب زنده داری با فرشته کوچولوی خود را راحت تر پشت سر بگذارید.

تازه مادران فراموش نکنید سلامتی شما به اندازه ی سلامتی نوزادتان اهمیت دارد و هردوی شما در اولویت هستید.

پس سعی کنید به اندازه ی نوزادتان به خودتان اهمیت بدهید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصل از دانشگاه شهید چمران اهواز - علاقمند به وب و فضای مجازی. از اینکه بتوانم مطالب جذاب و مورد علاقه شما را ارائه دهیم بسیار خوشحال میشم. با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به افزایش کیفیت سایت کمک کنید. اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و معرفی به دوستان خود فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن