روانشناسی

ترک عادات بد

عادات بد

عادات بد  در زندگی هریک ازما ممکن است وجود داشته باشدکه ما را اذیت کند.

یک رفتار زمانی به عادت تبدیل میشود که در ناخودآگاه ماقرارگیرد وتبدیل به رفتار روزانه شود.

عادات بد زندگی فرد را مختل میکند .

وباعث میشود فرد نتواند از همه ی توانش برای رسیدن به اهدافش استفاده کند.

وبرای رسیدن به اهدافش بایدانرژی بیشتری را صرف کند.

محققان دانشگاه لندن به این نتیجه رسیده اند ۶۶روز طول میکشد تایک عادت درماشکل بگیرد.

ومتقابلا ۶۶روز برای ترک آن وقت لازم است .

زمانی که میخواهید یک عادت راترک کنید درمورد ترک آن بادیگران مشورت کنید .

این باعث میشود اگر در ترک آن دچار لغزش شدید آنها به شما یادآوری کنند.

زمانی که درحال ترک یک عادت هستید ازمحرک هایی که شمارا به سمت آن عادت می کشاند دوری کنید

گاهی خود فرد از این عادت رنج می برد ولی تغییر آن عادت راغیرممکن می پندارد.

وبه ناچار تاهمیشه این عادت بدرا باخود یدک می کشدبدون آنکه به دنبال راهی برای تغییر یا ترک این عادت باشد.

گاهی این عادات بد به دلیل آرامشی که به فرد می دهد ترک آن بسیارمشکل به نظرمی رسد.

ولی درواقع این عادت واکنشی به دنیای بیرون است که کنترلش دردست فردنیست .

مثلا افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند اینکار را بیشتر درشرایط استرس زا انجام میدهند و اذعان دارند که اینکار از استرس آنها کم میکند.

عادات بدوقتی به رفتارتبدیل شوند ترک کردن انهابسیارمشکل میشود
عادات بدوقتی به رفتارتبدیل شوند ترک کردن انهابسیارمشکل میشود

روان شناسان براین باورند که با یادگیری روشهای جدید وجایگزین کردن یک عادت خوب بجای یک عادت بد میتوان با استرس مبارزه کرد .

برای اینکه یک عادت بدراترک کنیم حتمابایددلیل آن عادت بدرابدانیم.

ابتدابایدیک رفتارجایگزین مناسب برای این عادت پیداکنید واینکارباید برنامه ریزی شده وآگاهانه باشد.

مثلامیتوانیدباشخص دیگری که او هم عادت بدشمارا دارد بخواهید که باهم آن عادت بدراترک کنید.

این خودباعث می شود هر دو نفر انگیزه ی بیشتری برای ترک آن عادت بد پیداکنند.

برای اینکه راحت تر اینکار را انجام دهیم بهتراست به درون خود رجوع کنیم به زمانی که این عادت بد رانداشتیم .

همیشه این فرصت را به خودتان بدهید که برای ترک عادت بد اقدام کنید حتی اگرچندباراقدام کردید وموفق به ترک ان نشده اید .

وقتی شروع به ترک عادت بد کردید واقع بین باشید وسعی کنید به زمانی که از دست دادید فکر نکنید وبه فردایی که پیش رو دارید فکرکنید .

ممکن است چندین بار دراین راه شکست بخورید سعی کنید راههای جدیدی را برای کنارگذاشتن آن عادت بدامتحان کنید .

هرچقدر هم این عادت درشماریشه دوانده باشد بازهم غیرقابل ترک نیست.

تازمانی که عادت بد راکاملا ترک نکرده اید سعی کنید درشرایطی که شما را یاد آن عادت خاص می اندازد قرارنگیرید.

سعی کنید باترک عادتهایی که ساده ترهستندشروع کنید و درآن واحد بیش از یک رفتار راترک نکنید.

چون این موضوع اراده ی شمارا در ترک عادت ضعیف میکند ونمی توانید روی هدف تمرکز کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصل از دانشگاه شهید چمران اهواز - علاقمند به وب و فضای مجازی. از اینکه بتوانم مطالب جذاب و مورد علاقه شما را ارائه دهیم بسیار خوشحال میشم. با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به افزایش کیفیت سایت کمک کنید. اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و معرفی به دوستان خود فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن